سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و کاربرد جاروبرقی صنعتی در کارخانه سیمان

امروزه رعایت بهداشت محیط و حفظ سلامت کارکنان یک مسئله بسیار مهم و قابل توجه است. چرا که با رعایت نظافت و بهداشت محیط های کاری و اداری موجب حفظ سلامت کارکنان و جلوگیری از اتفاقات ناشی از عدم رعایت نظافت و بهداشت خواهد شد. جمع آوری زباله های صنعتی و زدودن آلودگی ها علاوه بر حفظ سلامت افراد، باعث می شود، دستگاه هایی موجود در یک محیط مانند کارخانه که بیش از حد نیز مورد استفاده قرار می گیرند، دوام و طول عمرشان افزایش یابد و دچار خرابی های زود هنگام نشوند. از جمله دستگاه ها و تجهیزات نظافت صنعتی که در محیط های بزرگ و برای جمع آوری زباله های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد، جاروبرقی صنعتی یا جاروبرقی صنعتی سطلی است که به آن مکنده صنعتی نیز گفته می شود. این جاروبرقی ها براساس قدرت، سرعت و نوع زباله هایی که مکش می کند، در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. در مطلب پیش رو قصد داریم جاروبرقی صنعتی سیمان را معرفی کنیم که در کارخانجات سیمان و مشابه آن، بسیار کاربرد دارد.

جاروبرقی صنعتی سیمان چیست؟

مکنده سیمان از جمله تجهیزات نظافت مکانیزه است که به منظور جمع آوری آلودگی های پودری در بخش های داخلی کارخانه سیمان مورد استفاده قرار می گیرد. مکنده صنعتی سیمان می تواند با قدرت بسیار بالا ریزترین ذرات را نیز از محیط جمع آوری می نماید. به همین دلیل در افزایش کیفیت نظافت و حفظ سلامت کارکنان، بسیار موثر و کارآمد می باشد. یک دستگاه جاروبرقی صنعتی عملکردی کاملا مشابه با نمونه های خانگی دارد. به این ترتیب که مکش هوا و آلودگی ها به دلیل ایجاد خلا در مخزن صورت می گیرد اما بدون شک یکی از دلایل متمایز کننده این دستگاه ها با انواع خانگی قدرت فوق العاده بالای مکش و امکان جمع آوری مواد چگال، شیمیایی، غبارات قابل احتراق و … می باشد.

مکنده صنعتی سیمان

مزایای استفاده از جاروبرقی صنعتی سیمان

بازیابی مواد:

 با جمع آوری مواد ریخته شده روی سطوح و کف، امکان استفاده مجدد از مواد فراهم می شود و از هدر رفتن مواد جلوگیری خواهد شد.

کاربری راحت و آسان:

برخلاف روش های قدیمی و سنتی که برای جمع آوری زباله ها و آلودگی های این چنینی نیاز به زمان و تعداد نیروی انسانی زیادی بود، استفاده از جاروبرقی صنعتی سیمان انجام این کار را با نیروی انسانی کمتر در مدت زمان کوتاه تر امکان پذیر کرده است.

فیلتراسیون قوی هپا:

در اکثر جاروبرقی های صنعتی یا مکنده های صنعتی سطلی، فیلتر هپا تعبیه شده است که این فیلتر ریزترین ذرات را جذب کرده و از ورود ذرات به موتور جلوگیری می کند به همین علت، موجب افزایش طول عمر دستگاه و افزایش راندمان خواهد شد.

دسترسی به نقاط غیرقابل دسترس:

با استفاده از این مکنده صنعتی دسترسی به دورترین سطوح و نقاط غیرقابل دسترس امکان پذیر خواهد بود.

سیستم سایکلون:

سیستم سایکلون به کار رفته در این دستگاه صنعتی موجب جداسازی ذرات ریز از ذرات درشت می‌شود. به همین دلیل می توان ذرات قابل استفاده را مجدد به چرخه تولید بازگردانید.

عملکرد دائم و بی وقفه:

جاروبرقی های صنعتی که به مکنده های دائم کار صنعتی نیز معروف هستند این امکان را فراهم کرده است که فرایند نظافت و زدودن آلودگی ها به صورت پیوسته انجام شود. این دستگاه توانایی جمع آوری حجم زیادی از آلودگی ها را به صورت روزانه دارد.

کمک به سلامت محیط زیست:

همانطور که می دانید، آلودگی های موجود در کارخانه ها سیمان دارای ذراتی است که برای محیط زیست خطرناک هستند.به همین دلیل جمع آوری و زدودن آلودگی ها در کارخانه سیمان توسط جاروبرقی صنعتی سیمان بر سلامت محیط زیست و بهداشت کارکنان موثر خواهد بود.

سرعت بخشیدن به چرخه تولید:

با توجه به اینکه زمان کمتری به نظافت محیط اختصاص داده می‌شود، خطوط تولید یا سرعت بیشتری قادر به تولید هستند و زمان بیشتری را صرف این کار می کنند.