سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا استفاده از جاروبرقی آب و خاک صنعتی در همه صنایع کفایت می کند

 

جاروبرقی صنعتی یا همان مکنده های صنعتی دستگاه های الکترونیکی و مکانیکی هستند که جهت نظافت و زدودن آلودگی های صنعتی در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به نوع آلودگی، در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. در دسته بندی جاروبرقی های صنعتی به انواع مختلف، مهم ترین مولفه نوع ماده مورد مکش است. مکنده های صنعتی با توجه به نوع، قدرت و سرعتی که دارند، توانایی جمع آوری مواد جامد و مایع یا هردو را دارند. یکی از این مکنده های صنعتی، جاروبرقی آب و خاک صنعتی می‌باشد که در دو مدل 2 موتوره و 3 موتوره طراحی و تولید شده اند. در ادامه به نحوه‌ی عملکرد، ساختار، ویژگی و مشخصات آن پرداخته ایم    .

ساختار مکنده صنعتی آب و خاک

مکش مواد جامد و مستلزم دارا بودن مکانیزم خاصی است که در ادامه به بیان هرکدام از آن ها می پردازیم. دستگاه جاروبرقی صنعتی آب و خاک می بایست هر دو مکانیزم را دارا باشد تا توانایی و قدرت مکش مواد جامد و مایع را داشته باشد.

جاروبرقی آب و خاک صنعتی

مکانیزم مکش مواد جامد

قلب یک دستگاه مکنده صنعتی پمپ آن است چرا که پیوسته وظیفه تخلیه هوای داخل مخزن بر عهده آن است. مکانیزم عمل جاروبرقی به این صورت است که با تخلیه هوای داخل مخرن، سطح هوای داخل مخزن از خارج آن بیشتر شده و هوا به درون مخزن راهی می شود. این سیستم خلا موجب باز شدن دریچه مکش، و جذب یکباره حجم هوای زیادی به درون مخزن می‌شود و به همین ترتیب فرآیند مکش مواد طریق مکش هواصورت میگیرد. فیلتر هایی که در بین مسیر مخزن و پمپ به صورت یک لایه و یا چند لایه قرار می گیرند، از ورود ذرات معلق به پمپ جلوگیری می کنند. ذرات به شبکه های ریز فیلتر چسبیده، و به هوای پاک بیرونی وارد نمی شود، به همین دلیل در جمع آوری مواد جامد، فیلتر یکی از اجزا مهم جاروبرقی است که به جداسازی مواد جامد از ذرات گرد و خاک کمک می کند.

مکانیزم مکش مواد مایع

مکانیزم مکش مواد مایع همانند مواد جامد است با این تفاوت که مایعات به دلیل پیوستگی بین مولکولی بالایی که دارند، امکان ورودشان به پمپ بسیار کم است، به همین دلیل اهمیت پمپ در مکنده مایعات، به مراتب کمتر از جاروبرقی جامدات است، هوا و ذرات به طور خودکار داخل مخزن از هم جدا شده و آلودگی مجددا به پمپ وارد نمی شود. اما این رده از مکنده ها به دلیل احتمال آسیب دیدگی اجزا در اثر برخورد با مایعات، با مشکلات دیگری روبرو هستند. برای جلوگیری از این مشکلات می بایست مخزن به طور کامل از بخش هایی مانند موتور، پمپ و … مجزا باشد. به همین دلیل در این جاروبرقی، اهمیتی که فیلتر در جامدات داشت، به تفکیک مخزن در مکنده مایعات منتقل می‌شود.

کاربرد و ویژگی های مکنده آب و خاک

دایره کارکردی جارو برقی صنعتی با یک جاروبرقی معمولی قابل مقایسه نیست. جارو برقی صنعتی آب و خاک برای تمیزکاری در کلیه محیط های مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی و … استفاده می شود. همچنین ذخیره سازی زباله های مایع و جامد در این دستگاه انجام می‌شود. در واقع این زباله ها ابداً به فضای بیرون نفوذ نخواهند کرد. با جاروبرقی آب و خاک می توان آلودگی های مایع موجود در ناهمواری ها را نیز جمع آوری کرد. این جاروبرقی چند منظوره کاربرد و استفاده های متعددی داشته و بسیار مقاوم است همچنین گزینه‌ی مناسبی برای نظافت و جمع آوری آلودگی های حجیم می‌باشد.